تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/09/07 - 22:16
کد خبر: 489264

خضریان در جمع فعالان دانشجویی خوزستان مطرح کرد؛

دانشجو نباید پیاده نظام جریان‌های سیاسی شود/ دانشگاه محل پاسخگو کردن مسولان است

 دانشجو نباید پیاده نظام جریان‌های سیاسی شود/ دانشگاه محل پاسخگو کردن مسولان است

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی اجازه ندهد فضای گفتگو مسدود شود و فضا سیاه و سفید و صفر و یک شود. تشکل‌های دانشجویی اجازه دهد افکار مختلف رشد کنند و نباید دانشجو پیاده نظام جریان های سیاسی شود.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز درباره نقش تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جنبش دانشجویی یکی از حلقه‌های میانی است که می‌تواند تحولات اجتماعی را نمایندگی کند.

وی در این جلسه که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه برگزار شد، افزود: دانشگاه و کرسی های آزاداندیشی محل پرسشگری و پاسخگو کردن مسولان است و دانشجو باید از این ابزارها برای مطالبه گری استفاده کند.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم بیان داشت: نمایندگان مجلس نقش تقنینی مهمی دارند و تشکل‌های دانشجویی باید از نمایندگان پرسشگری کنند و باید دنبال  پویایی انتخابات و ورود نمایندگان کارآمد و با برنامه باشند.

وی با اشاره به تشکل‌های دانشجویی ادورا مختلف گفت: در دهه 70 تشکل‌های دانشجویی که اتفاقا افراد انقلابی بودند ولی دنبال توجیه بودند و حتی در نماز جمعه شعار می‌دادند که مخالف هاشمی ، مخالف رهبری است و این جریان توجیه گر همه مشکلات را توجیه می کردند.

نقش جریان دانشجویی در انتخابات

خضریان گفت: در مقابل این جریان توجیه گر، گفتمان ساختار شکن بودند که انقلاب و اسلام را ناکارآمد می‌دانستند و هر مشکلی را ناشی از انقلاب می‌دانستند.
این نماینده مجلس گفت: تشکل‌های دانشجویی اجازه ندهد فضای گفتگو مسدود شود و فضا سیاه و سفید و صفر و یک شود. تشکل‌های دانشجویی اجازه دهد افکار مختلف رشد کنند و نباید دانشجو پیاده نظام جریان های سیاسی شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: تشکل‌های دانشجویی استقلال تشکیلاتی خود را حفظ کنند و اجازه ندهند جریان های بیرونی دخالت کنند.

وی با اشاره به اهمیت مجلس بیان داشت: جریان دانشجویی براساس شاخص مشخص افراد و نمایندگان را ارزیابی کند و درگیر تبلیغات رسانه ی نشود. تشکل‌های انتظارات رهبری انقلاب از مجلس را مطالعه و شاخص را استخراج کنید.

این نماینده مجلس گفت: براساس ایده و منطق حکمرانی نامزدها و نمایندگان را ارزیابی کنید و افراد براساس کارآمدی، تعهد و ساده زیستی و روحیه جهادی و انقلابی ارزیابی کنید.

وی با انتقاد از پدرخوانده های سیاسی گفت: تشکل‌های دانشجویی افراد اصلح را معرفی کنند و مقابل پدرخوانده های سیاسی بایستید و اجازه ندهید برای مجلس تعیین تکلیف کنند.

خضریان در پاسخ به نماینده بسیج دانشجویی که به عملکرد مجلس یازدهم در شفافیت و کاهش نرخ تورم و دلار و رانت خواری برخی نمایندگان گفت: تشکل‌های دانشجویی بررسی کنند ببیند کدام نمایندگان مخالفت کردند و این رو بیان کنید و هر چند امروز بیش از ۲۰۰نماینده داوطلبانه شفافیت را اجرا می‌کنند.

یا بررسی کنید چرا برخی نمایندگان غیبت می کنند یا در رای گیری مشارکت نمی‌کنند. شفافیت آرا و نظارت ایده جبهه پایداری بوده و تا آخر پای آن ایستاد ولی برخی با طرح انحرافی و خام شفافیت تمام قوا کار را قفل کردند.

وی درباره عملکرد اقتصادی مجلس گفت: تشکل‌های دانشجویی باید اعضای کمیسیون اقتصادی را دعوت و پاسخگو کنند.

وی در پاسخ به سوال نماینده تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره عملکرد ضعیف یازدهم در برخی عرصه ها و موفقیت ها در تصویب قوانینی مثل قانون جوانی جمعیت گفت: ما پیگیر بودیم که بر رفتار نمایندگان نظارت کنیم ولی نمایندگان رای ندادند. 

وی درباره طرح صیانت گفت: رهبری انقلاب یکی از انتظارات که از مجلس داشتند، مسأله ساماندهی فضای مجازی است و یک طرح آماده شد ولی عده ی دنبال ایجاد هراس هستند وگرنه این طرح مثل هر طرحی دیگر است و اگر ایراد دارد باید رفع ایراد شود.

خضریان گفت: عده ی این طرح با فیلترینگ تخریب می‌کنند ولی این طرح دنبال سالم سازی و اینترنت ملی و  قانون مند کردن فضای مجازی مثل همه کشورهای دنیا است. چرا پیام رسان های خارجی را نباید ملزم کنیم به ارزش‌های ملی و بومی احترام بگذارد؟

وی بیان داشت: برخی می گویند ساماندهی فضای مجازی ریزش رای دارد این ملاک نیست، ملاک دفاع از ارزشها و دغدغه ها رهبری انقلاب است. حتی عقلانیت حکم می‌کند فضای مجازی اختیارش دست خودمان باشد و این را بدانید هنوز طرح صیانت و عفاف و حجاب در مجلس تصویب نشده و عده ی نمی‌گذارند.

مقابله با فساد هزینه دارد

این نماینده مجلس در پاسخ به انتقادات صریح دانشجویان در انتصابات نمایندگان در بخش‌های مختلف با وجود تذکر رهبری انقلاب بیان داشت: این منع عقلانی و منطقی است و یکی از ملاک ولایت مداری عدم دخالت است و تشکل‌ها در این زمینه ورود کنند. اینکه مسولی در خوزستان این منع رهبری را موضع ارشادی بدانند، باید خود را اصلاح کند.

این نماینده درباره عدم حضور نمایندگان خوزستان در دانشگاه و تقدیر از حضور خضریان پای درددل دانشجویان خوزستان گفت: من خاستگاه دانشگاهی دارم و وظیفه خود می‌دانم خدمت دانشجویان باشم. خضریان درباره دغدغه های فرهنگی دانشجویان گفت: در جنگ نرم دنبال این است که از طریق فضای مجازی سبک زندگی دینی و ارزشی را تغییر و به سبک زندگی سرمایه محور و منطبق بر ثروت تبدیل کند.

وی درباره تلاش برای حذف فیزیکی معاون صمت گفت: آقای برادران معاون صمت فرد پرتلاش و سالمی است و مقابل انحصار ایستاده و بدانید مقابله با فساد هزینه دارد و ما اجازه نمی‌دهیم افراد سالم حذف شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، در ادامه سفر استانی خود به خوزستان با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در جمع فعالان حوزه تشکل‌های دانشجویی به سخرانی پرداخت که در ادامه مشروحی از آن را مطالعه می‌کنید.

کاهش ۹۰درصد ورودی زنان به زندان با اصلاح قانون چک از سوی مجلس 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت:با اصلاح قانون چک ، توانستیم ۹۰درصد ورودی بانوان به دلیل چک به زندان، کاهش دهیم.

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: مجلس دو بعد تقنینی و نظارتی است و باید در انتخابات پیش رو براساس این دو شاخص افراد و نامزدها را ارزیابی کنند.

وی افزود: نمایندگان باید رویکرد و فرهنگ ملی داشته باشند و اینکه افراد و نامزد را براساس مسایل و اقدامات شهری ارزیابی کنیم خیلی دقیق نیست. خضریان گفت : مجلس به تعبیر رهبری انقلاب ، ریل گذار است و اینکه نماینده شعار استخدام و دخالت در انتصاب می دهد فهم درستی از مجلس و رسالت مجلس ندارد و این تنزل جایگاه مجلس است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس بیان داشت: از نظر فرهنگی و قانونی سالها بحث فرزندآوری نهی شده بود ولی در مجلس یازدهم مسأله جوانی جمعیت را به سرانجام برساند. مثلا فرزند سوم به دنیا بیاد باید دولت زمین رایگان دهد. 

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی برای عملیاتی شدن این قانون و فرهنگ سازی، گفتمان سازی کنند. دانشجویان تلاش کنند قانون ها در اجرا ابتر نمانند. به طور مثال ما با اصلاح قانون چک ، توانستیم ۹۰درصد ورودی بانوان به دلیل چک به زندان، کاهش دهیم.

این نماینده مجلس گفت: یکی از دیگر اقدامات برای تسهیل کسب و کار و رفع انحصار در کانون وکلای دادگستری بود و آزمون کانون را به سازمان سنجش سپردیم. وی افزود: برای حل مسأله مسکن، قانون جهش مسکن را مصوب کرد و معتقدیم اجرای درست این قانون می‌تواند مشکل مسکن را حل کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top